Bizonyára mindenki találkozott olyan honlapokkal, amelyeket nem volt érdemes felkeresni, mert nem nyújtott többet egy szórólapnál. Nem elég, hogy a vállalatok felismerjék, hogy fontos megjelenni a világhálón, oda kell figyelniük arra is, hogy kihasználják az Internet lényegét, az interaktivitást és a kétoldalú kommunikációt. Ennek alapján funkciójuk szerint a következő honlapokat különböztetjük meg:
- „Legyen nekünk is weboldalunk!” Ezeket a honlapokat általában a vállalat belső munkatársai vagy laikusok készítik, és a vállalati logón, alapinformációkon és e-mail címeken kívül nem tartalmaz mást. Funkció nélküli, ritkán frissített weboldalak ezek.
- Marketing, tudatos PR-website: Ezeket a honlapokat a vállalat arculatának megfelelően alakították ki, céljuk, hogy a potenciális ügyfelekben pozitív képet alakítsanak ki a cégről. Itt azonban a kommunikáció még egyoldalú, a website még nem interaktív.
- Interaktív, ügyfél- és szolgáltatásközpontú weboldal: Az ilyen jellegű honlapokat már a vállalati PR-stratégiába megfelelően integrálták, és fő célja a kapcsolattartás. Itt már megvalósul az interaktivitás.
- E-business célra létrehozott weboldal: Általában egy már létező interaktív honlap mellékágaként hozzák létre, ahol a megrendelések, kifizetések továbbítása folyik.
- Komplex multimédiás szolgáltatás: Általában az e-business és a szórakoztatóipar területén alkalmazzák. Jellegzetessége, hogy a terméket ki lehet próbálni (pl. bele lehet hallgatni egy CD-be).
A honlapok funkciók szerinti csoportosítása
Hirdetés
Műkörmös honlapok - Műkörmös könyvtárak - Műkörmös képek - Körmös termékcsportok - Nail products - Tartalomjegyzék