Az Internet megjelenése azonban lehetővé teszi, hogy a PR munkatársak közvetlenül a közönséghez szólhassanak.
Az online public relations esetében értelmét vesztik a hagyományos lapzárták. Amint a sajtóközlemény eljut a média munkatársaihoz, nyomban megjelenhet az Interneten. Figyelni kell azonban arra, hogy a sajtó munkatársai egy időben kapják meg a sajtóközleményeket, máskülönben megromolhat az addig kialakított jó viszony.
A public relations olyan eszközökkel tudja elérni a vállalat és a közönség közötti bizalom kialakítását, ápolását, ahogyan a reklám nem. Manapság bombáznak bennünket hirdetésekkel, nem tudunk úgy végignézni egy televízió műsort, hogy ne szakítanák meg rendszeresen „kereskedelmi percek” miatt. Hasonló a helyzet a rádió esetében is, sőt már az utcán sem mehetünk végig anélkül, hogy ne szólítana meg bennünket egy-egy óriásplakát.
A reklám az Internet üzleti szolgáltatói fórumokon szigorúan tilos, míg a public relations itt is nyugodtan tevékenykedhet. Egy jól megírt sokkal többet használhat, mint egy méregdrága reklám.